• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Merkwaardig verschijnsel en Waterpomp

1/

Ik probeer het nog een keer uit te leggen er is iets raars aan de hand, het komt af en toe voor dat de vectra (Z16XE ) even raar loopt direct na de start ( een seconde of 5 ) vervolgens loopt ie goed. Meestal gebeurd dat als de auto kort gereden heeft of als ik 'm na een langere rit met de motorkap in de hete zon zet. Het verschijnsel doet zich al geruime tijd voor. Is er iemand die dit verklaren kan?

2/

Onlangs heb ik de distributie vervangen ( riem/rollen/waterpomp ) wat mij opviel aan de geleverde set ( specifiek voor vectra B Z16XE ) was dat de waterpomp er anders uitzag dan de vorige exemplaren ( geen afgeschuinde rand, radiale i.p.v. tangentiale schoepen en een kleinere doorsnee montageflens met andere positie indicator. Ik heb deze pomp ingelijst en aan de muur gehangen en ben op zoek gegaan naar de andere uitvoering, gevonden en gebruikt. Wellicht heeft iemand anders iets aan deze info. Dus let op, er zijn dus twee uitvoeringen in omloop voor dezelfde auto. Vreemd.

Hartelijke groet,

Aard.

Terug
Naar boven