• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Opel Vivaro maandag of vrijdag wagen ???

Er is niet veel meer aan te doen want Opel dealer Heverlee bestaat niet meer , maar toch via deze weg ff mijn ongenoegen uiten over de minimale kwaliteit van m'n Opel Vivaro ( ok is in feite een Renault ) , die nu , na 5 jaar en 160.000 km als "schroot" moet verkocht worden .
En dit door slecht werkende delen en waar ik totaal geen invloed op kan hebben !
Vooreerst moest de ontkoppelingcylinder reeds na één jaar vervangen worden wegens defect ; een paar weken na het verstrijken van de 2-jarige garantie , begaf de turbo het ( dus geen garantie...en hoge kosten ); ondertussen verschillende malen binnen geweest omdat er problemen waren met het achterklep slot ( heb dan maar zelf de achterbekleding afgenomen om het steeds manueel toch te kunnen openen & sluiten ) ; en nu , na vijf jaar en 160.000 km , gaat er een warmte-regelklep ( juiste naam ken ik niet ) defect en vliegt door de turbo en deze blaast z'n vinnen in de motorblok ....pfffff....weeral onafhankelijk van de rijstijl ( als ik 1000,-km met 68 l doe ben ik zeker geen "laagvlieger"...) Resultaat : motor moet er onderuit , en nagekeken worden op metaalschilfers/deeltjes , turbo te vervangen , warmteregelklep te vervangen ...en ze willen er niet aan beginnen onder de € 3000 !!!
b.t.w. steeds Transits gereden , eerste 345.000 km zonder problemen , tweede 280.000 en derde 300.000 ...maar 'k was het zicht een beetje moe en Vivaro leek me wel wat ...wat een verkeerde keuze !!!
Ah ja , ook ( waarschijnlijk binnenkort ) problemen met de versnellingsbak die stilletjesaan moeilijk in tweede wilt schakelen ....
Nee , Renault motoren , al zijn ze ook aanwezig in 't F1 circuit ....geen kwaliteit en m'n gemoedsrust word er ook niet beter op
Eén pluspuntje : bij een andere Opeldealer geven ze me nog € 1000 als “troostprijs” ...wow...

Terug
Naar boven